Terveiset Italiasta 2

| On
7.10.16
Italiassa käydessäni kävin näillä matkatoimiston retkillä, jotka mielestäni ovat kätevä tapa tutustua eri paikkoihin varsinkin kun on yksin matkalla. Aika pintapuolista tuo tutustuminen kuitenkin on kun omaa aikaa on vain muutamia tunteja. Oppaan kertomat jutut kohteiden historiasta bussimatkoilla ja paikanpäällä olivat minusta kiinnostavia, harmittaa vain kun ei millään muista kaikkea.

Aloitetaan Venetsiasta ensin menimme bussilla Giacchion kaupunkiin matkalla sai ihailla maaseutumaisemaa. Giacchiosta jatkoimme veneellä venetsiaan ja tuo matka kesti puolitoista tuntia yhteensä matkoihin meni yhteen suuntaan noin viisi tuntia, mutta aika meni kuitenkin nopeasti.

Matkalla ohitimme Pellestrinon pitkän saaren jossa on hienoja värikkäitä taloja. Kun saavuimme Venetsiaan vastassa oli kuuma ilma varmasti yli kolmekymmentä astetta ja valtavasti ihmisiä. Matkalla saimme Venetsian kartan mutta opas sanoi että se on turha kun eksytte kuitenkin ja niinhän siinä kävi.

Opas esitteli meille tärkeimmät kohteet siitä San Marcon aukiolta ja sitten kävimme syömässä,  matkalla näin seinässä kyltin Per Rialto no hyvä menen sitten sinne ensimmäiseksi ja hyvinhän se löytyi kun meni vain sinne mistä tuli paljon ihmisiä. Rialton sillalta muutama kuva Canal Grandesta ja sitten pois koska omaa aikaa oli vain noin kolme tuntia, mutta eihän sieltä niin helppoa ollutkaan löytää takaisin San Marcon aukiolle.

Tuli käytyä muutama kuja ja todettua ettei siellä ollutkaan siltaa, mutta vaikka olinkin eksyksissä tein silti ostoksia ja otin kuvia, jos on eksyksissä Italiassa niin sehän on vaan hienoa. Sitten löytyi käsin kirjoitettu punainen lappu Per San Marco huh johan helpotti, sehän oli sitten jätskin paikka.

Kävimme vielä Gondoli ajelulla  meitä oli kuusi henkeä per Gondoli koska se maksoi vain kymmenen euroa muutenhan siitä saa maksaa melkein sata euroa. Noin puolen tunnin ajelu ja täytyy sanoa, että ne kuljettajat ovat kyllä taitavia ei yhtään törmäystä seiniin tai toisiin gondoleihin vaikka ahdasta oli, näimme myös sen ainoan naiskuljettajan jolla on gondolinkuljettajan kortti.

Matkalla takaisin saimme ihailla auringonlaskua Venetsian laguunilla.

Ollaan tulossa venetsiaan

Tämä on otettu Rialton sillalta Canal Grandelle

Tässä kohtaa olin sellaisella kujalla jossa ei ollut siltaan vaan se oli tuolla seuraavalla

Vesi oli aika alhaalla mutta mitään pahaa hajua ei ollut

Gondoleja tuli ja meni

Huokausten silta

Uskomattoman hienoja maalauksia ja koristeita noissa rakennuksissa

Nuo hevoset ovat kopioita mutta aidot ovat tuolla sisällä suojassa ja oppaan mukaan ne tulevat aina täydenkuun aikaan San Marcon aukiolle etsimään rubiini silmiään. Opas oli tosi Venetsia fani ja oikein eläytyi kertoessaan juttuja

Rialton silta gondolista nähtynä

Tässä se helpotus jätski kun vihdoin löysin San Marcon aukion

Pois lähtiessä Aurinko oli jo laskemassa tässä Pellestrinon taloja

Tämä kuva on otettu sinne mennessä näitä oli useita ja niihin kalastajat vievät kalaverkkonsa.

Venetsia on kyllä kaunis paikka hienoja rakennuksia paljon kujia siis oikea labyrintti. Venetsia on kuulemma parhaimmillaan illalla kun turistit ovat menneet ja vain musiikki soi San marcon aukiolla, voin kyllä kuvitella ja se olisi mahtavaa kokea.

En käynyt missään rakennuksessa sisällä koska aikaa oli niin vähän, mutta aion kyllä mennä Venetsiaan uudelleen nyt kun on nähnyt jo jotain niin sitten voi keskittyä sisätilohin.

Tästä tuli nyt niin pitkä postaus että taidan jättää Firenzen seuraavaan kertaan. Kiitos jos jaksoit lukea ja hyvää viikonloppua.

4 kommenttia on "Terveiset Italiasta 2"
  1. Venetsia on aivan ihana paikka ja sinne haluaisi matkustaa useammankin kerran. Kiitos hienosta matkasta!

2. Oi, upeita kuvia! Kahdesti olemme käyneet Venetsiassa, mutta kävisin vielä uudelleenkin... Saa nähdä, pääsenkö tänä syksynä Italiaan, vai minne?